Materiály z konference
Omrkněte
krátké video z konference!
Prezentace z workshopů
H. HAVLÍNOVÁ
Jablko, jak ho možná (ne)znáte aneb tematická výuka a rozvoj digitální kompetence
M. BUKÁČEK
Digitální kompetence v hodinách zeměpisu
E. ROBERTS
Hybridní výuka i po covidu
P. KNOBLOCH
Nová informatika a jak na ni
C. BROM
Datová Lhota: O „digitálních technologiích“
pro 1. a 2. stupeň zábavně
R. VOTAVOVÁ, M. TUNKEROVÁ
Zkušenosti s výukou nové informatiky u žáků s mentálním postižením
J. RYBOVÁ
Pohádka a technologie
Datová Lhota: O „digitálních technologiích“
pro 1. a 2. stupeň zábavně
Cyril Brom
Kde jsou na internetu „schovaná“ naše data? Co o nás v Googlu vědí? Tato (a další) témata patří do okruhu Digitální technologie na přelomu 1. a 2. stupně. Ukážeme, jak je učitelé, kteří informatiku sami nikdy nestudovali, mohou vyučovat pomocí modelových hodin k seriálu Datová Lhota.
Hybridní výuka i „po covidu“?
Edita Roberts
V tomto workshopu se zaměříme na zkušenosti s výukou kombinovaným způsobem, tedy na kombinaci standardní výuky s online aktivitami, kdy se žáci vzdělávají jak prezenčně ve škole, tak zároveň pomocí digitálních nástrojů ze svých domovů. Ve workshopu si ukážeme, že kombinace obou typů výuky přináší široké možnosti využití.
Digitální kompetence v hodinách zeměpisu
Mgr. Miloš Bukáček
Na workshopu si představíme kurz pro pedagogy zaměřený na podporu rozvoje digitálních kompetencí v hodinách zeměpisu. Seznámíme se s vybranými tématy kurzu a na praktických úlohách si ukážeme, jak přispívají k rozvoji digitálních kompetencí.
Jablko, jak ho možná (ne)znáte aneb tematická výuka a rozvoj digitální kompetence
PhDr. Hana Havlínová, Ph.D
Výuka na 1. stupni ZŠ svým komplexním pojetím nabízí mnoho příležitostí pro rozvoj digitální kompetence. Některé jsou zřejmé na první pohled, jiné se ukrývají v běžných aktivitách, které učitelé do výuky zařazují, a to i bez zapojení digitálních technologií. Účastníci workshopu budou mít příležitost, v roli žáků, prožít tematicky zaměřenou lekci. Společně pak budeme hledat a pojmenovávat propojení s rozvojem konkrétních oblastí digitální kompetence. Součástí bude i doporučení inspirativních zdrojů.
Nová informatika a jak na ni
Mgr. Pavel Knobloch
Tématem workshopu jsou konkrétní výukové materiály a jejich rozbor z hlediska nové informatiky, informatického myšlení a digitálních kompetencí. Účastníci si osvojí způsob nahlížení na jednotlivé aktivity, které mohou využívat v hodinách informatiky.
Zkušenosti s výukou nové informatiky u žáků s mentálním postižením
PhDr. Mgr. Ing. Renata Votavová, Mgr. Milena Tunkerová
Při výuce nové informatiky žáků s mentálním postižením je zpravidla nezbytným podpůrným opatřením úprava vzdělávacího obsahu v rozsahu minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů (MDÚ). MDÚ pro 4. až 9. ročník jsou součástí revidovaného RVP ZV. V rámci workshopu budou představeny způsoby, jak lze MDÚ s žáky konkrétně naplnit.
Pohádka a technologie
Jovanka Rybová
Videozáznamy a prezentace řečníků
S. POLAK
Od pyramid po roboty
O. NEUMAJER
Proč měnit kurikulum pro dobu nejistoty
D. DRÁBOVÁ
Vystoupení z komfortní zóny
A. STOČESOVÁ MARTINKOVÁ
Další metodická podpora škol v rámci NPO a Standardu konektivity škol
Od pyramid po roboty
Sara Polak
Lidstvo se už tisíce let pohybuje v opakujících se patternách a sinusoidách. Stručně řečeno, děláme pořád ty samé věci a stejné chyby. Pak ale přijde krize, která otevře dveře novým možnostem a novým způsobům přemýšlení a fungování. Už nějaký čas technologie, jako je internet, blockchain, AI nebo kryptoměny, hýbou společenskou strukturou. Jak se to celé vyvrbí? Čeká nás konec národních států, nebo vznik nové paralelní cloudové civilizace?
Vystoupení z komfortní zóny
Dana Drábová
Dana Drábová hovořila na konferenci DigiSeč o tom, jak se stala předsedkyní Státního úřadu pro jadernou bezpečnost, jak se dá přežít informační vlna a jak třídit velké množství informací a budovat důvěru v populaci. Čás prezentace byla roněž věnována rusko-ukrajinskému konfliktu.
Proč měnit kurikulum pro dobu nejistoty
Ondřej Neumajer
Znění rámcových vzdělávacích programů z roku 2021 přináší nový obsah výuky informatiky a rozšiřuje rozvoj digitálních kompetencí žáků i do ostatních vzdělávacích oborů. Za dva roky by mělo dojít k ještě rozsáhlejším změnám RVP. Poslední vývoj světa ukazuje, že jistoty, které formovaly náš svět v minulosti, už žádnými jistotami nejsou. Budoucnost je stále obtížněji předvídatelná, proto se mění základy toho, co dětem pomůže v ní dobře žít. Nastupující generace navíc čekají výzvy, jejichž řešení dnes neznáme nebo neumíme zařídit. Jakou cestou by bylo dobré se vydat a jakou roli v tom hrají digitální technologie? Proč není dobrý nápad postavit technologie do popředí hybných sil ve školách?
Další metodická podpora škol v rámci NPO a Standardu konektivity škol
Anna Stočesová Martinková
Jak správně využít finanční prostředky získané z Národního plánu obnovy na implementaci revize ICT v RVP do výuky?